Programul de promovare a exportului
realizat in parteneriat public-privat de Ministerul Economiei in colaborare cu APREL
Descarca Prezentarea completa a "Programului de promovare a exportului" in format PDF.
1. Programul de promovare a exportului prin care se suporta, partial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile pentru:
- participarea la targuri si expozitii internationale;
- organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate;
- realizarea de studii de piata si pe produse, inclusiv pentru obiective complexe;
- realizarea de actiuni de publicitate si reclama comerciala cu caracter general, pe produse si grupe de produse, pe piete de interes pentru exportul romanesc;
- realizarea unui portal de informatii de comert exterior;
- sustinerea financiara a unor actiuni promotionale organizate in tarile de resedinta de catre birourile consilierului economic ale Ministerului Economiei;
- finantarea 100 % de la bugetul de stat a unor categorii de cheltuieli pentru organizarea in Romania a actiunilor de promovare a exportului, la care participa firme straine, potential importatoare de bunuri si servicii romanesti.
2. Cele mai accesate instrumente de promovare sunt:
- targurile;
- misiunile economice in strainatate;
- misiunile economice ale unor firme straine in Romania.
3. Selectarea firmelor eligibile se face de Comisia de selectie numita prin Ordinul ministrului Economiei din care face parte si patronatul de ramura. Comisia analizeaza dosarul cuprinzand documentele de eligibilitate depuse de patronat pentru fiecare actiune promotionala- targ sau misiune economica.
Documentele de eligibilitate obligatorii sunt :
- pentru participarea la targuri internationale:
- fisa de inscriere (formular tipizat),semnata si stampilata pe fiecare pagina;
- certificatul ANAF privind plata datoriilor catre bugetul de stat original sau copie cu mentiunea "conform cu originalul", semnat si stampilat de firma pe fiecare pagina
- certificatul fiscal privind plata taxelor si impozitelor locale original sau copie cu
mentiunea "conform cu originalul", semnat si stampilat de firma pe fiecare pagina;
- copia ordinului de plata a garantiei de 2.000 lei –(depusa in contul mentionat in fisa de
inscriere), garantie care se returneaza la cerere, dupa intoarcerea de la targ.
- pentru participarea la misiuni economice:
- fisa de inscriere tip (semnata si stampilata pe fiecare pagina );
- certificatul ANAF privind plata datoriilor catre bugetul de stat, original sau copie cu mentiunea "conform cu originalul", semnat si stampilat de firma pe fiecare pagina;
- certificatul fiscal privind plata taxelor si impozitelor locale, original sau copie cu
mentiunea "conform cu originalul", semnat si stampilat de firma pe fiecare pagina
- profilul firmei (formular tipizat) semnat si stampilat de firma pe fiecare pagina.
4. Numarul de participari la actiuni promotionale (targuri si misiuni economice) finantate de la bugetul de stat este de maxim 4(patru) participari/an/firma/actiune promotionala.
In anul 2014 , APREL va coordona impreuna cu Ministerul Economiei participarea la :
- targurile internationale :
- MEE – Dubai/EAU (11-13.02),
- Energy Qatar – Doha/Qatar (12-15 mai),
- Saudi Elenex – Riyadh/Arabia Saudita (mai),
- Power Generation Middle East- Abu Dhabi/EAU (19-21.10),
- Hanovra (07-11.04.2014).
- misiunile economice :
- Algeria – trim II 2014 - aprobata in Program,
- iar pe lista de rezerva daca ne vom incadra in buget se vor organiza misiunile economice :
- Irak – Erbil – octombrie pe perioada targului Energy Irak si
- Liban – Beirut – iunie (pe perioada targului Energy Lebanon).
In functie de interesul membrilor sai si cu aprobarea consiliului director, APREL poate include si/sau modifica programul de evenimente promotionale subventionate de la buget cu incadrarea in bugetul de 2,5 milioane lei alocat pentru sectorul electrotehnic in anul 2014.
5. Descarca Conceptul privind Promovarea Regionala APREL